Han har ju en poäng!

Jag fick tipset av Therese att jag skulle kolla på en serie som heter "En idiot på resa"! Den finns på SVT-play, och är så jäkla rolig! Komikern Karl Pilkington ska ut och resa för att se världens sju underverk, vilket han gör hyfsat motvilligt. Han är en person som trivs i sin "comfort-zone" där man har alla sina bekvämligheter i form av dasspapper, snacks som inte består av grillade kackerlackslarver, dörr in till toaletten, och där man inte smörjer in huvudet med kobajs för att det anses förhindra skallighet.

Jag resonerar själv lite som mannen i fråga.... för jag tycker att det är överreklamerat att åka utomlands.... jag har liksom inte något behov av att betala hutlösa summor för att trängas i arton timmar på ett flyg, för att sedan få bagaget borttappat, få migrän, bli matförgiftad, gå omkring med en massa andra turister och bli lurad till att köpa souvenirer som ingen vill ha, i ett land där jag inte förstår språket, och där det krälar omkring en massa äckliga insekter, och folk kör som idioter. Där de riktigt vackra och sevärda underverken är inhägnade och inte tillgängliga för de horder av turister som hoppfullt försöker smygfotografera och blir nedbrottade av säkerhetspolisen... typ! Näe... skulle jag vilja uppleva ett land så har jag inget intresse av att göra det som turist... då skulle jag hellre vilja tillbringa några månader där, för att få se den riktiga vardagen, utan att det är någon i varje gathörn som försöker kränga på mig något jag inte vill ha!

För övrigt har jag ju flyttat till mitt favoritresmål... Jämtland! Jag älskar den kalla friska oförstörda luften, den kritvita snön som knarrar under fötterna, och framför allt tystnaden. Solen skiner mest hela tiden (speciellt om man har bott i Göteborg förut ;-) och himlen är underbart blå. Det växer skägglav i varenda träd, och det är ett kvitto på att luften är ren och oförstörd. Jag bor ju i princip på en turistort.... dit många kommer för att få uppleva allt det som jag får uppleva varje dag.... men den är inte överbefolkad eller överexploaterad. Man kan bli lycklig för mindre liksom!! Varför skulle jag vilja resa utomlands? För att inse hur bra jag har det här? Det vet jag ju redan. Nä... jag överlämnar resandet till människor som tycker om det istället.... och så njuter jag av mitt liv varje dag istället, på mitt favotitresmål :-)

Här får ni ett klipp ur programmet iallafall!



Kommentarer
Postat av: linda & azi

helt underbar hund också, väldigt speciell. är glad att jag fick chansen och lära känna en sån hund :)

2011-02-12 @ 21:39:29
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: ea

hahaha, aa verkligen! :D

2011-02-15 @ 16:27:17
URL: http://eahunddagis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va kul att du vart inspirerad! Finns hur mycket kul som helst att göra! Kanske vi ska ta en tripp in till stan tillsammans och inspirera varandra!



Skitkul serie förresten!

2011-02-15 @ 22:32:02
Postat av: Carro

Glömde mitt namn ;)

2011-02-15 @ 22:34:01
URL: http://zaracaroline.blogg.se/
Postat av: ea

haha, yes! Man åkte ju upp i snövallarna x antal gånger, haha! Åkte ju långfärdsskidor idag, vågade inte riktigt släppa Qilaq utan vanligt koppel också.. går ruggigt FORT! :)

2011-02-19 @ 18:39:34
URL: http://eahunddagis.blogg.se/
Postat av: Petra

Den är väl ikväll va? Då ska jag kolla! =)

2011-03-03 @ 19:23:10
URL: http://ww.iconfess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0