Vi har fyndat!

Jag har alltid velat ha ett piano... men aldrig riktigt haft plats för ett... förrän nu! Vi har fyndat på Blocket... ett jättefint och välvårdat Yamaha-piano från åttiotalet med tillhörande pall.... som bara har haft en ägare som har pedantskött det. Han hade till och med kvar kvittot på 23 000 riksdaler som han hade betalat för det när det begav sig... och nu skänkte han bort det!!! Fatta vilket fynd.... vi behöver inte ens stämma pianot! Hallelujah!!

Så nu ska jag damma av mina gamla pianokunskaper och börja motionera fingrarna igen.... just nu försöker jag lära mig "Gläns över sjö och strand"... men eftersom jag har minne som en guldfisk så går det väldigt lånsamt.... så himla jobbigt.... jag skulle ju helst av allt bara vilja vakna imorgon och vara en fullärd konsertpianist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0