Trädgårdsarkitekt

Helgen har tillbringats i trädgården, vilket var akut. Jag är ju inte den som har gröna fingrar direkt, men jag kan ju rensa rabatter... eller jag gör det... även fast jag inte alltid vet vad som är ogräs eller blomster. Lite har jag ju koll på iallafall, som påskliljor, pioner och vallmo, som faktiskt växer i rabatten bakom huset.

Jag har även rensat runt rabarberna, och runt syrenbusken.... så nu hoppas jag på stora rabarber som jag kan göra paj av... och fina syrener att titta på.

Jag fick sällskap av en humla



Även i år odlar vi kat(t)



Ogräs eller inte? Vem vet... inte jag!



Här nedan har vi iallafall en pion, en av mina favoritblommor



Påskliljor... som jag inte är så förtjust i egentligen



Vallmo... som man kan göra knark av... vilket vi inte ska göra!



Nu ska jag försöka ta mig upp ur soffan och gråta mig till sömns av all värk i min gamla kropp! Eventuellt ska jag smörja in min bakdel med bedövningssalva då jag lyckats parkera mitt arsele på brännässlor vid två tillfällen. Det är inget jag rekommenderar er att prova... för det är otäckt, bränner och kliar. En fullkomligt meningslös växt!


Kommentarer
Postat av: Therese

Haha, du är störd, and I like it! Nej, det var en underdrift... i LÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖV IT!

2011-05-22 @ 23:13:49
URL: http://theresan.wordpress.com
Postat av: S@tu

Åh tack darling <3

2011-05-22 @ 23:22:02
URL: http://satusliv.blogg.se/
Postat av: annica

TACK!!! Du har varit så duktig =)



=

2011-05-22 @ 23:26:23
Postat av: Anki

Var du bar om baken när du satt i rabatten, ja ja en del lever på hoppet, tur att det inte kom någon orm. Tack för fina bilder.

Pöss o kram

2011-05-24 @ 09:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0