Skitblomma!!

Seriöst... hur i hela hälsingland ska man sköta en julstjärna? Det kan inte finnas en människa (med ett liv) som kan hålla skiten vid liv... det är ett kvalificerat lurendrejeri av alla som säljer julstjärnor... för de är garanterat genetiskt programmerade att dö innan jultomten har landat på taket!

Antingen så ramlar bladen av... eller så krullar de ihop sig... den får inte stå för kallt... inte heller för varmt... den ska ha ett visst antal soltimmar per dag... och en ordentlig nattsömn.... och så vidare!!!

Vad ska jag göra.... ta en promenad med blomman.... ge den en näve värktabletter.... sätta den bredvid mig i soffan när jag tittar på tv.... bädda ner den bredvid mig i sängen.... ge den dropp.... stå på ett ben och ropa kuckelikuuu liksom.... va?? Jävla skitblomma!!

Nästa år ska jag fan rita en julstjärna istället.... för de i plast lär ju också dö!!

Kommentarer
Postat av: eahunddagis

Ska fråga min farmor hur hon gör ;) Hennes lever lååångt in på nästa år.. :P Ändå gör hon ingenting med sina blommor, vad jag ser iallafall haha :P

Vi har bara plastväxter hemma nu, fungerar liksom inte med levande.. :P Älskar orkidéer, men bara att glömma eftersom dom ska ha ett bad en gång i veckan, när hinner man?

2010-12-10 @ 17:22:01
Postat av: Titti

Jag har samma problem, men förra årets levde ända till midsommar, (då hade Arvid sönder den) och jag trodde jag hittat hemligheten. Nya,dragfria fönster. Men iår går det inte lika bra.... Så jag ska köpa en ny idag. Igen.

2010-12-14 @ 06:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0