Den där festivalen...

...som kallas för Melodifestivalen... eller Mello som den så fult har förkortats till... är en tillställning som jag älskar att hata! Fast på senare tid har schlagermusiken (tack gode Gud) tvättats bort, och andra genrer har fått träda fram. Alltså jag hatar verkligen glada schlagerdängor... det är vidrigt!

En studsig, maniskt leende, hyperaktiv Carolakopia som blivit koreograferad av Christer Lindarw på crack, med en glad poppig låt i dur, är min bild av schlager.... änd aj häjt it! Trots mitt hat måste jag titta... bara för att kunna avgöra vad som är skit och vad som inte är det... ja, enligt mig då ;-)

I år blev jag fasktiskt riktigt positivt överraskad av ett bidrag! Loreen med bidraget "My Heart is Refusing Me" är en riktigt bra club-låt med trancekänsla.... den går varm här hemma.... och hon har en helt fantastisk röst. En riktig antischlager!






För er som undrar så hoppas jag att Sara Varga vinner :-)


Kommentarer
Postat av: Carro

Håller med dig till fullo.. förutom att jag ALLTID älskat Melodifestivalen! Trodde och hade hoppats på Loreen för den förtjänade verkligen att gå till final (och topp 3 enligt mig)



Men VAFAAN Sara Varga!!! Kom igen Satu.. snaaaark!

2011-03-11 @ 18:30:29
URL: http://carolinewall.se
Postat av: Therese

Jag gillade också Loreen! Hon slår inte Danny, men den är näst bäst i allafall (enligt mig ja... inget är ju konstant;)

2011-03-12 @ 00:10:54
URL: http://theresan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0