Utekväll med brudarna

I lördags var jag ute för första gången i Östersunds krogsväng.... och det var riktigt jäkla kul! Det var jag, Annica och Carro som åkte in till Plaza och käkade middag... för att sedan fortsätta partaja hela natten lång.

Dansgolvet var bitvis överfullt, så det var bara att köra vassa arbågar i revbenen på folk när det dansades lite för närgånget. När vi inte var uppe på dansgolvet och poppade loss.... så satt vi och löste en jäkla massa världsproblem... shit... jag tror att vi kommer att kunna få någon form av Nobelpris för våra funderingar... om man bara kunde komma ihåg vad det var för problem vi egentligen löste ;-)

Det är jävligt dyrt, rent ut sagt, att köpa sprit på krogen.... men då vi faktiskt blev bjudna vid några tillfällen (alltså alla tre samtidigt) så blev vi inte helt bankrutt!! Alltså vilka trevliga och generösa människor det faktiskt finns ;-) 

För övrigt så kan jag säga att maten på Plaza inte var värd pengarna.... däremot så gick vi till Sibylla när krogen stängde och åt ljuvligt goda hamburgare.... som serverades av Hassan.... en riktigt rolig prick :-)

Alltså, detta var runt halv tre på natten... och jag kan lugnt säga att det inte var ett nyktert klientel han fick dras med... stackars Hassan.... och när folk inte är nyktra så är de både lomhörda... sluddrar.... och fattar trögt.... så han såg lite uppgiven ut emellanåt. Fast vi var varken trögfattade eller lomhörda.... nejdå.... det är bara andra som blir det... vi var huuur sofistikerade som helst.... faktiskt!!

Min kära make ska ha ett stort tack som skjutsade oss in och sedan hämtade oss någon gång vid tre.... tror jag att det var iallafall.... fast han tyckte att vi var lite tråkiga när alla tre typ tuppade av efter att han hade kört några meter.

Nåväl... dagen efter konstaterade vi att det hade varit en riktig toppenkväll... och att vi mådde oförskämt bra med tanke på hur mycket.... eeh.... ramlösa vi drack.... eller var det Tequila.... jaja.... inga efterdyningar iallafall!

Detta måste vi göra om brudar!!



Till denna låten ville typ alla dansa....
så det gällde att slåss för sin plats på dansgolvet ;-)


Kommentarer
Postat av: Therese

Låter som en lyckad kväll:) Får kolla upp låten imorgon, kan inte kolla sånt här på jobbet. pöss

2010-10-12 @ 00:43:11
URL: http://theresan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0